welcome to my blog nuranisah zulkifli

rumah ku ..

Assalamualaikum .. :)

hye !bertemu kembali kita disini ,, heheee ...
sory lerr sesangat tak leyhh nak update selalu ..
kat sini nisa ada satu citer yang nak dikongsi dengan awak awk semua ...

sebenarnya ,,mesti korang semua tertanya-tanya pada nisa kann???ape sebenarnya nisa nak citer nihh ??yelarh ..tengok tajuk punn da pelik semacam .. oke larh ,,sebelum korang pikir bukan-bukan baek dengar ape yang nisa nak cakapkan nihh ..jangan buat kesimpulan dengan cepat sekali tanpa mengetahuinya dengan lebih lanjutt ..

oke laa ,,mesti korang tertunggu-tunggu kan ..macam nihh citer nyerrr ,,rumah saya telah punn dipecah masukk oleh seseorang ,,mesti laa tak laen dan tak bukan .. PENCURI laa punn .. ape???benda nihh terjadi semasa saya cuti study week selama seminggu ,,tyme kat rumah tuhh .. saya dan kakak saya pun bercuti ,,dan kteorang balek ke kolej masing-masing pada ary tersebut iaitu ary kejadian itu ..kejadian ini hampir dekat 2 minggu yang lepas ..mase tuhh saya takde punn katt rumah ,,takot saya mendengar apabila ibu saya memberitahu saya ,,perkara ini berlaku pada malam parent saya menghantar saya untuk pulang ke kolej ,,kalau korang semua takot ta??saya pun tak taw macam mane pencuri itu masok ke rumah saya ,,padahal sebelum tido itu semua da berkunci ,,nak taw tak betapa pintar nyer pencuri ini ..hahahah ,,pencuri ini telah pun membuka tingkap saya lalu mencapai segala kunci diatas meja ,,so ..dapat laa mereka-mereka ini masok ,,pandai kan dorang??perkara byase yang sering berlaku pada zaman sekarang ..ini lahh dye ,,byase laa barang-barang yang diambil nyer ,tak laen tak bukan .. duit ,fon n laptop ..dah benda nihh jela yang senang diambil nyer ,,kesian adek saya punyer tabung ..penat dye kumpul ,,alih-alih kena rembat dek pencuri tuhh .. haih !!sungguh kurang sopan itu ..jika ,saya dan kakak saya tidak pulang ke kolej , mungkin kami punyer laptop juga di kebas nyerr ,, alhamdulillah .kami telah pun wat keputusan tok balek pada ary tersebut ,,seakan-akan kami tahu perkara tersebut akan berlaku saja ,,saya begitu takot sekali kerana ibu saya memberitahu saya yang pencuri tersebut telah masok ke dalam bilik saya ,,macam mane tyme tersebut saya berada di rumah ,,huhuhu ..yang pelik nyerr pencuri itu telah pun mencuri segala kunci di rumah ,,memang laa da kate pencuri knn??hahhhah..tak mustahil pencuri itu datang balek bukan???mane tak nyer dye da ada kunci rumah saya ,,bagaimana pun ayah saya telah pun tukar segala kunci ,,selepas ini saya dan keluarga harus lebih berhati-hati ,,alhamdulillah ,semua nyer baek2 ajer ,,keluarga saya punn selamat ..itu pun aty saya da lega,,sejak dari itu .saya seperti takot untuk berada dirumah ,,sejak akhir-akhir nihh saya pun susah nakk tido ,,mungkin kerana asyik memikirkan perkara tersebut .. huhuhu ,,ape-ape pun saya harap perkara ini tak akan terjadi lagi ,, so ,,berhati-hati lahh yerr ..

oke lhaa ,,sampai disitu jela nisa nak bercerita dengan awak semua..terima kaseh sudi mendengar cerita saya .. hehee ,,


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment